هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب «مریخی»، اثر اندی وییر

   «رابینسون کروزوئه» در قرن بیست‌و‌یکم اما این‌بار در سیاره‌ی «مریخ». «مارک واتنی» از خدمه‌ی دومین گروه فضانوردان «ناسا» است که بر سطح سیاره‌ی مریخ فرود آمده‌اند. به دلیل وقوع توفان شدید در مریخ گروه مجبور می‌شود مریخ را در نهایت عجله ترک کند. در این بین «مارک» آسیب می‌بیند و فضانوردان دیگر چون تصور می‌کنند او مرده رهایش می‌کنند و از مریخ می‌روند اما «مارک» زنده است و تا آمدن گروه بعدی فضانوردان چهار سال زمان مانده است.

   با این همه «مارک» کم‌تر از یک سال جیره‌ی غذایی دارد و هیچ ارتباط مخابراتی هم با زمین ندارد. حال او باید دست به هرکاری که می‌تواند بزند تا زنده بماند. مریخی داستان قدرت هوش انسان در برابر طبیعت بیگانه و دشمن‌خوی مریخ است. داستان تنهایی یک فرد و قدرت علم برای کمک به بشر. مریخی مدت‌ها در میان پر فروش‌ترین آثار داستانی جهان جای گرفت و «ریدلی اسکات» کارگردان بزرگ آمریکایی نیز فیلمی از روی این کتاب ساخته است.

   «مریخی» داستان فضانوردی است که همراه یک گروه اکتشافی برای مأموریتی به مریخ رفته است. در روز ششم مأموریت، طوفانی به‌پا می‌شود که خدمه مجبور به ترک اضطراری مریخ می‌شوند. در راه رسیدن به فضاپیما، «مارک» در طوفان گم می‌شود و چون تمام ارتباط‌ها با او قطع شده، گمان می‌کنند او مُرده و ترکش می‌کنند. اما «مارک» نمُرده. وقتی به هوش می‌آید، خودش را روی سطح سیاره‌ی سرخ تنها می‌بیند. محل اقامتی که تنها برای ۳۱ روز مناسب است و آذوقه و تجهیزات و هوای قابل تنفس را اگر خودش به‌تنهایی و جیره‌بندی‌شده استفاده کند، نهایتاً تا یک سال می‌تواند دوام بیاورد. اما مأموریت بعدی مریخ برای ۴ سال بعد برنامه‌ریزی شده. پس «مارک» چه کند؟

   جوایز:

  • بهترین رمان علمی‌تخیلی از دیدگاه کاربران «گودریدز» – سال ۲۰۱۴
  • برنده جایزه «اِدی» به عنوان بهترین رمان علمی‌تخیلی – سال ۲۰۱۵
  • برنده جایزه «اِی. اِل. اِی. الکس» – سال ۲۰۱۵
  • نامزد جایزه بهترین نویسنده‌ی نوقلم از دیدگاه کاربران «گودریدز» – سال ۲۰۱۴
  • نامزد دریافت جایزه یادواره‌ی «جان. دبلیو. کمپبل» به عنوان بهترین رمان علمی‌تخیلی – سال ۲۰۱۵
  • نامزد جایزه «آی تی دبلیو» به عنوان بهترین رمان یک نویسنده‌ی نوقلم – سال ۲۰۱۵
  • نامزد جایزه کتاب «گرین مانتین» – سال ۲۰۱۶
محمدحسین راهنورد
محمدحسین راهنورد

نظرات بسته شده است.